onsdag, december 30, 2009

Vänner

Vad gör man när en nära vän mår riktigt dåligt?
När dom råkar ut för massa grejer gång på gång..
Va ska man säga o vad ska man göra??
Ska man bara säga att man finns där o låta de va sen??



Man vill ju att ens vänner ska må bra..
Men det är inte alltid lätt att veta vad man ska göra för att hjälpa..
Om de är nån man vet som ställer upp för en annan så vill man ju hjälpa..
Men hur??



Om man själv har en del frågor man behöver ha svar på från den personen..
Har man rätt att ställa dom då??
Jag tycker nog inte de, man ska nog vänta.. även om de e jobbigt..
Men hur ska man visa att man bryr sig om personen inte vill prata??
Ska man vänta tills dom är redo??
Man vill ju inte dom ska tro att man skiter i dom, men man vill ju inte heller tjata..

ja vet att många kommer svika för dom inte vet hur dom ska agera..
o min vän är inte rolig nu men de får man förstå..
men ja kommer finnas här..
Man får acceptera att folk inte orkar o uppför sig konstigt om man inte mår bra..

Undrar hur man själv skulle reagera i samma situation..
Min vän har råkat ut för mycke de senaste..
Han hade precis börjat återhämta sig,
o då helt plötsligt på kort tid försvinner två av hans nära vänner ifrån oss..
Hur mycket orkar en människa me??

Om man själv mår dåligt ibland o tycker att man har problem så
är det nog ingenting egentligen..

Jag tänker finnas där o stötta o ta de smällar de innebär..
De är väl de vänner är till för?
nästa gång kanske de e ja som behöver en vän..



Tänker på dig o finns här när du behöver mig..

Inga kommentarer: