söndag, september 08, 2013

Längesen o sorgligt

Har inte bloggat på evigheter nu o de e glest mellan de sista inläggen.
Tänkte försöka börja igen då det faktiskt är skönt att skriva av sig ibland, och det behövs nog nu.
Miste min älskade Hugo häromdan. En tumör hittades i hans hjärta och han fick avsluta livet alldeles för tidigt.
Kändes som allt bara rasa och ångesten sliter i mig.
Får hela tiden bita ihop för att inte börja gråta, allt jag gör påminner mig om att han inte är här.


Kopierat ett inlägg ja skrivit på  FB

Åkte in inatt vid ett tiden med en hund som var så trött så trött. Trodde att det var för att han spytt efter att ha kalasat på soppåsen tidigare på dan. Men när han knappt orka resa sig åkte vi in. Han fick stanna för att få lite dropp. Halv sju imorse ringde dom och sa att han inte blivit bättre och vid undersökning hade dom upptäckt att hjärtsäcken var full med vätska. Fick en halvtimme på mig att bestämma om dom skulle gå vidare med att tömma och ta reda på orsaken, självklart ville jag att dom skulle göra det. Kl 9 ringde dom igen och sa att dom hittat tumör i hjärtat. Fanns inget att göra. Kl 10 sa vi hejdå och lät han somna in. Jag har nog inte fattat riktigt än vad som hänt.
· den 6 september kl. 19:56


Min Hugo, Hugobus, Hugger, Skrutthund, Bubben.. Önskar ja kunde få dig tillbaka..

Han fattas mig och det gör ont!
Vi ses igen älskade vän <3>



Inga kommentarer: