lördag, december 06, 2008

Skandal

Om ens hund blir sjuk på kvällen/helgen och man ska ringa veterinären. Då vet man att det kommer kosta en hel del om man måste åka in. Då tycker jag att det är skandal om man först kommer till en telefonsvarare som talar om att man får ringa ett annat nummer, och det numret kostar 20kr/min!!! att ringa.

Nu ringde jag iaf för Hugo spydde 2 gånger till, de va som en fontän ur munnen på honom. Han tog en halv köttbulle förut, den kom upp efter några minuter
Men han är fortfarande pigg. Vi ska iaf inte åka in utan avvakta lite och se om det blir bättre. Jag brukar inte va så känslig men han vill inte dricka nånting och han är en hejjare på att dricka annars, och det syns direkt på honom när han inte dricker ordentligt. han blir helt insjunken hela han.

Men jag tycker iaf att det är skandal att behöva betala 20 kr i min för ett telefonsamtal!!

Nu tog jag en flaska med vatten och hällde i munnen på han så han fick i sig lite vatten ändå. Han har varit ute och bajjat så det är inte stopp den vägen. Han sover nu och har inte visat några tecken på att må dåligt.

Får hoppas det är bättre imorrn. Märker väl det så fort jag vaknar.
Stackars lille skrutten.

Inga kommentarer: