onsdag, juli 15, 2009

lite updates..

inte orkat skriva på länge.. men så mycket har väl inte hänt..
fick va med på Susannes valpträff i fredags, de va riktigt skoj..
har ju sett alla när dom var små och även några efter dom flyttat..
riktig godingar allihopa.. mycket kort blev de men har inte orkat gå igenom alla än..
bilder kommer senare..

fick följa med Susanne igår me till hennes kompis och massera 5 hundar..
nyttigt och lärorikt med lite nya raser..
men då man är lite ovan i början så var det skönt att ha med Susanne som kunde va med och titta lite rörelser..
Asta och Märta fick testa lite nya lekar och det var skoj att se, men de får Susanne blogga om själv om hon vill ;-)

Va på arbetsförmedlingen idag..
hade mailat och frågat innan om jag kunde åka till den AF som ligger hos mig istället för den som volvo har som ligger på andra sidan stan.. jodå, det gick så bra så fick jag till svar..
när jag kommer dit så tyckte dom inte det gick lika bra..
va mycket bättre att jag skulle åka till volvos..
sen fick jag fylla i ett löjligt papper och lämna in och inget mer..
frågade vad som hände nu.. vi hör väl av oss om det är nåt säger dom bara.. man bara hallåååå???
passade även på att fråga lite om studier, fick bara ett stort NEJ.. och prata med din A-kassa..
dom ville inte ens lyssna på vad jag ville göra.. puckon!!!

ska sommarjobba några veckor nu iaf.. får väl se vad som händer sen..

2 kommentarer:

Helene sa...

Nämn för gudsskull inte att du vill plugga för a-kassan för då kan de strypa din a-kassa. De har så sjuka regler.

Anonym sa...

Ja, det är väl inget nytt tyvärr att nötter jobbar på arbetsförmedlingen.... sorgligt men sant... :( Har alltid varit lika irriterad när jag varit tvungen att gå dit. Händer ingenting där ju...

Ha iallafall en riktigt mysig sommar med er. :) :)
Kram
Lotta o Challe m familj