tisdag, februari 17, 2009

Överreagerar jag?

Ibland funderar jag på om det är jag som är en surkärring med tanke på hur jag stör mig på de andra hundägarna i området.
Men efter att ha läst Sivs kommentarer nu så är jag ju inte ensam om att tycka så =)
Eller det handlar nog inte om vad jag tycker, utan hur det tyvärr är.

Såg ett annat skräckexempel idag.
Finns en gubbe som har en liten blandning mellan cavalier, papillon och något mer. Den är uppfödd här iområdet så jag har sett den sen den va liten.
Gubben har noll koll. Man kan stå och ropa till han och han bara skiter i det. Jag har skällt ut han flertalet gånger när hans hund kommer farandes skällandes mot mig och mina hundar men han är tydligen inte bara dum utan även döv.
Så idag när vi kommer med bilen och ska in på parkeringen så ser jag tre hundar som skäller hej vilt. Ser den här lilla blandrasen och i andra änden på kopplet en ca 3 år liten unge!!
Tittar på andra sidan gatan och där står gubbpuckot på andra sidan och pratar med någon och tittar inte ens efter vad som händer. Den andra hundägaren lyckas reda ut situationen och går därifrån. Då sliter sig den lilla hunden från ungen (konstigt??) och sätter full fart efter dom andra hundarna.
Tror ni gubben tittar nu då!!??
Allvarligt, tänk om det varit ilskna hundar som kommit nu då. Då hade det kanske inte bara blivit hundfight utan även en liten unge som kunde kommit emellan och blivit sönderbiten..

Ibland har man bara lust att klappa till folk så dom vaknar!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej då, du är ingen surkärring. Vi står fullkomligt på din sida i denna saken. Vissa är verkligen puckon, och är värda en snyting eller två.
Ha det gott och ge Hugo en kram från oss.
Lotta o Challe