onsdag, januari 07, 2009

Lite nytt

Idag är jag fruktansvärt trött. Har inte behövt gå upp tidigt på evigheter och nu det sista så har ja ju bara gått hemma så dom senaste dagarna har tagit hårt på den slappa kroppen *s*
Var på MyDog och satt i rasmontern söndag och måndag.
Jättetrevligt att prata med nytt och gammalt folk.
Nona fick följa med i söndags och va monterhund. Hon skötte sig utmärkt som vanligt.
Hon var riktigt söt i rasparaden, när vi sprang in där så visade hon verkligen upp sig, trippade runt där inne som den lilla madame hon är.
Tror hon hade riktigt roligt, men roligast av allt var när hon fick träffa Lena o Pauline.
Oj så glad hon blev. Inte många hon hoppar och studsar så för.
Till hösten ska nog systrarna mötas i ringen igen. Kanske att dom även får konkurrera med morsan.
Det hade varit riktigt häftigt. Bara hålla tummarna för att dom håller sig pigga och fräscha länge nu.

I tisdags var jag bara inne på mässan och tog det lugnt, shoppade lite me såklart.
På kvällen var jag med Karro i stallet. Hugo fick följa med och leka stallhund.
Han trodde nog att hästen var en jättestor hund för han såg ut som han ville leka med den.
Knasbollen.



Idag trodde jag att jag skulle få sovmorgon men så blev det inte.
Fick offra mig och åka iväg tidigt på morgonen och leka nanny.
Men är dom så söta, snälla och lättroade som den här lille killen så är det bara roligt.
Bara att ta fram kameran så skrattar han, han kanske har en karriär som fotomodell ;)



Efter det åkte jag iväg på en liten arbetsintervju.
Så imorrn så ska jag börja jobba på hunddagis =)
Jag har redan ångest för att gå upp på morgonen, har ju inte behövt göra det på flera år.
Iof så börjar jag inte förrän kl 9, det låter säkert lyxigt för en del. Men inte för mig.
Tar ändå en stund när man ska fixa hundar och så innan och jag beundrar dom som börjar 7 på morgonen som hinner me.
Förstår inte hur jag överlevde mina första år på volvo när jag började 6.30.
Var ständigt trött på den tiden kan jag ju säga.

Eventuellt så börjar jag även en hundmassör utbildning i februari.
Så om nån vill ha massage på sina hundar sen så tjoa till.
Jag hoppas verkligen att jag kan gå den, hade varit superkul.

Nu ska jag greja lite inför morgondagen och sen är det snart sovdags för mig om jag ska orka upp imorrn.

Ha det gott alla!

Inga kommentarer: