onsdag, januari 14, 2009

Sjuk



Får man lov att tycka synd om sig själv?
Det gör jag just nu iaf.
Har åkt på en riktig dunderförkylning.
Jag är inte sjuk speciellt ofta, men när jag väl blir det så ska det alltid va när man absolut inte vill bli det.

Det började i helgen, jag nös typ var 5:e minut.
I måndags kände jag mig mycket bättre, så jag åkte iväg och jobbade.
Hade verkligen sett fram mot att börja göra nånting.
Sista timmen när vi hade informationsmöte så började det igen, snyta sig hela tiden.
Hur mycket snor kan det finnas i en näsa egentligen?

Optimist som man är ibland så klev jag upp imorse, beredd på att åka och jobba igen.
Man vill ju inte börja ett jobb med att vara hemma.
Borde ju insett redan på hundpromenaden att jag skulle hållt mig hemma, gick ju och hostade hela tiden.
Hann inte mer än komma fram till jobbet så insåg jag att det var lika bra att vända och åka hem. Däckade i sängen efter några minuter och sov hela dan.

Nu har jag förutom att jag nyser och snyter mig så näsan är skinnflådd en jädra hosta,
de är så de tjuter i luftrören.
Hundarna har legat hela dan i sängen bredvid mig och pussat på mig då och då.
Tur att man har nån iaf som tycker lite synd om en ;)

Nu vill jag bara bli frisk!

Inga kommentarer: